Boem is écht ho!

Boem? Ho? Je zal wel denken: wat heeft die Johan nou weer uitgespookt?Boem? Ho? Je zal wel denken: wat heeft die Johan nou weer uitgespookt?

Het hele verhaal is (gelukkig) minder erg dan het eigenlijk lijkt. Ik heb afgelopen maandag bij het uitrijden van de parkeergarage bij mijn werkgever een korte blackout gehad, maar toch lang genoeg waardoor ik frontaal op de eerste betonnen pilaar richting de uitgang ben geklapt.
Ik heb namelijk geen idee hoe het precies gebeurd is, alleen dat 't een behoorlijke klap was.

Ik heb toen eerst geprobeerd om de auto verder te rijden, maar dat ging vreemd genoeg (goh) helemaal niet. Ik dacht in eerste instantie dat ik klem zat tegen de muur, dus probeerde met het stuur de andere kant op te gaan, wat ook niet lukte. Maar uit de auto gestapt, en gekeken waar de auto tegen de pilaar aan was gekomen.
Ik kon wel zien dat het wiel wat verkeerd stond, en misschien wat klemde, dus heb toen het nummer van de ANWB-centrale opgezocht. Ook zag ik dat er een flinke deuk in de rechtervoorkap zat, maar dat maakte me eigenlijk niet uit.. De auto reed niet meer!

Omdat ik behoorlijk laat was 's ochtends, en ik de pasjes nog niet teruggestopt had in mijn portemonnee na mijn vakantie, ben ik teruggegaan naar kantoor en via internet het telefoonnummer opgezocht.
De ANWB-centrale heeft mij toen doorverwezen naar de alarmcentrale van mijn eigen verzekering, aangezien het een mechanisch probleem zou zijn, en geen technisch iets.
Het was toen al over half 6, en de normale ingang bleek tot half 6 geopend, maar gelukkig was er ook een ander telefoonnummer beschikbaar waar ze wel opnamen.

Toen ik het hele riedeltje vragen door was gekomen (kenteken/polisnummer/adresgegevens etc), gingen zij de berger bellen, want de auto stond nog steeds op een helling, en kon nog voor of achteruit; er moest dus zeker iets gebeuren om de helling weer 'vrij' te maken.
De berger (Vogelaar) belde mij binnen 10 minuten op, maar vanwege de spits konden ze me niets zeggen over wanneer een takelwagen ter plekke zou zijn.
Gelukkig was dit binnen 15 minuten, en heeft de man eerst geprobeerd om de auto zelf omhoog te rijden. Het bleek dat het wiel gebroken was (oid), want de berger merkte zelf al dat het niet heel super ging.
Hij pakte de lier van de vrachtwagen, en heeft in samenwerking met mij (ik moest de rem indrukken, zodat de voorwielen niet zouden draaien) de auto omhoog gekregen.
Het was toen iets na half 7, en moest toen nog zorgen dat ik naar huis zou komen. Mijn ouders waren niet in staat om mij op te halen, maar de vriendelijke man vertelde mij dat er waarschijnlijk wel een taxi geregeld kon worden vanaf hun depot, zodat ik veilig thuis gebracht zou worden.
Dit bleek inderdaad waar, zodat ik rond half 8 bij mijn ouders ben afgezet.

De auto stond toen dus bij de berger, en moest nog "ergens" heen gebracht worden; of een demotage bedrijf, of een schade-hersteller om de auto weer te repareren.

Ik heb (tijdens rit richting het depot) gezien dat er praktisch een schade-hersteller naast de berger zat, en heb deze de volgende dag gebeld.
Een van de monteurs daar is wezen kijken (onder de auto), en heeft een schatting gemaakt van de kosten. Het bleek sowieso dat het stuurkolom en de draagkolom (als ik het goed begrepen heb) gebroken was, wat al op ongeveer 400 euro zou uitkomen.
Dit was enkel voor het technisch weer mogelijk maken van het rijden met de auto, er is ook lakschade (de rechtervoorkap heeft een flinke deuk gehad), maar dit is in mijn ogen niet heel boeiend, de auto is wat minder mooi, maar that's it.
Vandaag heeft de garage de auto ook op de brug gehad (op mijn verzoek overigens), en 't bleek dat de fuseerkogel ook gebroken/kapot was.

Al met al een flinke kostenpost, en ben nu de dingen op een rij aan het zetten of ik 't gerepareerd wil hebben.
Ik mag er gelukkig ook een weekendje over nadenken, wat ik dan ook zeker ga doen. Maandag laat ik dan de garage mijn exacte keuze weten.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.